Olifanten kotsen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Olifanten kotsen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Olifanten kotsen

Door: Mickel en Sandra

09 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Verslag 03/11/09
In alle vroegte aar het olifanten breeding centre.
Daarvoor varen we met een bootje (uitgeholde boomstam) over een rivier.
Het centre is bedoeld om jonge olifantjes geboren te laten worden om de stand in het park op peil te houden. De moeders staan geketend en de jongen lopen er vrij omheen. Het ziet er zielig uit. De olifanten uit het park kunnen hier gewoon doorheen lopen zodat de moeders gedekt kunnen worden.
De drijvers gaan wel met moeders en kinderen erop uit om gras te halen waarvan de olifant per dag 200kg eet!

Na het ontbijt gaan we op een ossenkar naar de rivier. Tot onze somme verbazig prikt de menner links en rechts een vinger in de kont van de os om hem aan te sporen. Grote hilariteit bij ons en we hopen dat hij na afloopt geen hand wil geven.
Als er een os gaat pissen zeg ik melig:” he hij verliest zijn koevloeistof”
In uitgeholde kano’s gaan we de rivier op om krokodillen te spotten. Gaaf.
‘sMiddags met Misch en een ander meisje op een olifant gezeten. Hij ging liggen en we klommen via zijn poot en staart op zijn rug. Je kunt je nauwelijks vasthouden en het is echt heul hoog!!!
We lopen naar de rivier en gaan een schuine helling af zo de rivier in. De olifant heet: Bychoulikali.
Hij mag wat kunstjes doen en proberen ons eraf te werpen. Grote hilariteit aan de wal en de olifant wint. We mogen hem wassen en nog een keer op zijn rug en hij spuit ons at. Het was echt gaaf.

De safaritocht ‘smiddags is een aanfluiting. Heul erg toeristisch. Je zit met z’n vieren klem in een een soort bakje op de rug van de olifant. Dan lopen er 16 olifantenx4 mensen de bush in. Wat een gekakel en een kabaal. Hoe kun je zo nog een beest spotten?
We zien een neushoorn die onverstoorbaar verder graast ondanks 16 olifanten om zich heen.

Mickel wordt misselijk van het gehobbel maar hij kan er niet uit.
Net voordat we weer terug zijn kan hij het niet meer binnenhouden. Ik krijg zo verschrikkelijk de slappe lach dat het gewoon zielig is. Hij spuugt de hele olifant onder en ik maar lachen, het is zo komisch!
Ik ben bang dat deze olifant Mickel zal blijven herinneren.

‘sAvonds een kampvuurtje. Heel gezellig onder een mooie overkapping. Wegens geen afzuiging blijft er heel veel rook hangen onder het afdak. Wat wit was werd zwart...

• 09 November 2009 - 16:32

Alfons:

Ondanks het toeristisch karakter moet het toch een hele ervaring zijn om op een olifant te zitten. Ze moeten alleen betere vering hebben voor het comfort.
    Ik geniet van alle verhalen. Echt heel beeldend. Ogen dicht en ik waan me erbij. Super!