Safari - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Mickel en Sandra

09 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Verslag 02/11/09

We reizen naar het Chitwan national park.

De ene helft van de groep gaat een off-road route rijden. De andere helft via een prachtige asfalt route of beter gezegt wasfalt of wegfalt. Want het zijn verradelijke wegen met enorm veel gaten en slechte stukken.

We rijden schitterend door de bergen. Het eerste stuk vanaf Kathmandoe was vreselijk. Zoveel vieze smerige stinkende vrachtwagens met enorme zwarte rookuitstoot dat ik steeds mijn adem inhield en bij drie of 4 vrachtwagens achter elkaar ik snakkens naar adem een heel klein teugje “lucht”nam.
Net op het moment dat we spijt kregen van onze wasfalt keuze kregen we een afslag en kwamen we in een prachtig gebied.
De ene haarspledbocht na de andere, uitkijkend over de rijstvelden en door rustieke dorpjes.

In Hetauda treffen we elkaar en blijkt de off-road club een half uur korter over de route te hebben gedaan. De stofhappers!

We reizen gezamelijk naar Chitwan . In de lichte schemeringsfase (onze reisleider hanteert verschillende fases van het donker worden) en komen in een prachtig Resort met hele leuke huisjes. Wat een zaligheid.

• 09 November 2009 - 16:27

Alfons:

Another one bites the dust!