Off road by night - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Off road by night - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Off road by night

Door: Mickel en Sandra

08 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Verslag 27-10-09

Weer vroeg op. We vertrekken om 8.00 uur.
We hebben een lange dag voor de boeg.
We zitten er allemaal wat doorheen. We maken zulke lange dagen en komen steeds in donker aan. Niels ziet dat ook in.
We maken een plan de campagne. We besluiten een andere route te nemen. Minder onverhard maar wel veel langer.

Mickel rijdt zijn motor aan gort. Gelukkig zitten de monteurs vlak achter ons.
Ze kijken elkaar aan en die blik zegt alles. Motor kan niet meer rijden. De zuiger is kapot.
De motor wordt gedemonteert en gaat achter in de bus.
Wij rijden op de motor van Ella en zij gaat bij Niels achterop.
Weer oponthoud dus.
We lunchen in Hetauda in een tuin. Dan blijkt het nog 6 uur rijden naar Charikot.
We besluiten naar Kathmandu te gaan en Charikot te schrappen.
We kiezen een binnendoor weg die Hafiz kent. 2uur de berg op en 2 uur berg af.
We stuiten op een streng bewaakte stuwdam. We mogen niet verder. Niels gooit al zijn charmes in de strijd. We mogen 1 voor 1 de dam over. Wat een flauwekul.
Het groepsgevoel wordt steeds groter en hechter.

Het wordt donker, wat de tocht over onverharde bergweggetjes moeilijk maakt.
We rijden langs diepe afgronden.
Halverwege in het pikkedonker krijgt Niels een lekke band.
We hebben hafiz mee als monteur (busje kon niet over dit weggetje). Maar hij is de pomp vergeten.
Niels regelt bij een huisje dat de motor mee mag op een vrachtwagen et zakken uien. Die vertrekt om 21.00 uur. (het was 19.00 uur) Tijdens het wachteen krijgt bastiaan koude rillingen en hoge koorts. We proberen hem op te warmen. Hij wil niet meer op de motor. Hij wil mee met de vrachtwagen. Marion en Hafiz blijven bij hem.

Wij rijden in formatie de berghelling af. In Kathmandu is het erg druk, Door winkelstraten. Prachtig.
11/2 uur doen we er over.
Om 21.30 uur gaan we aan tafel.
Iedereen is helemaal stuk. De tochten zijn te zwaar. Mensen worden ziek.
We besluiten dat we de volgende ochtend niet weer zo vroeg op de motor kunnen zitten. Het wordt uitslapen (in een heerlijk schoon hotel).
Lekker winkelen in Thamel. Om 13.00 vertrekken we naar Dhulikel.

Iedereen is blij.Om 23.30 ga ik nog even kijken of er al iets bekend is over Bassie en Marion. Gelukkig ze zijn er. Ze hebben een helse tocht gehad boven op de vrachtwagen, bovenop zakken uien, tussen 30 nepalezen.
Ze konden zich nauwelijks vasthouden en hebben enorme angst gehad. Je keek zo over de rand het ravijn in.
Bas is echt ziek.

• 09 November 2009 - 16:00

Alfons:

Het avontuur duurt voort, al is het met hier en daar een tegenslag. Let's ride!