Koninkrijk - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Koninkrijk - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Koninkrijk

Door: Mickel en Sandra

08 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Verslag 28-10-09

Tot 9.15 uur geslapen. Heerlijk. Lekker ontbijt in de tuin.
Lekker shoppen in Thamel. Wat een winkeltjes.
Overal roepen ze je binnen en afdingen moet want ze vragen veel te veel.
Lekker lunchen en om 13.00 uur vertrekken we naar Dhulikel.
Een leuke rit van 1 1/2 uur. Helaas duurt het iets langer om Kathmandu uit te komen. We doen er alles aan om elkaar niet kwijt te raken, wat natuurlijk niet lukt.
De bus rijdt voorop en Niels rijdt achteraan. Soms stapvoets waardoor diverse motoren afslaan. Dit is erg spannend. De monteurs rennen regelmatig tussen al het verkeer door om ons te helpen.. We raken de helft van de groep kwijt. Gelukkig rent Pinkie ze tegemoet om ze de weg weer te wijzen.

We rijden naar Bakthapur. Een van de drie vroegere koninkrijken van Nepal. Dit is het meest traditionele en meest Newariaanse. Prachtig. Wel toeristisch.
Mooie foto’s gemaakt van mensen.

In Dhulikel rijden we hoog een berg op. Prachtige huisjes en heel schoon.
Het High View Resort.

• 08 November 2009 - 12:43

Ria P.:

Wat een belevenis is deze reis maar wel behoorlijk primitief en zwaar. Wat zullen jullie genieten als je weer thuis bent!
    Nog een goede reis verder!

• 09 November 2009 - 16:02

Alfons:

Een 'Room with a view' zullen we maar zeggen?