Ontbering en ervaringen - Reisverslag uit Janakpur, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Ontbering en ervaringen - Reisverslag uit Janakpur, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Ontbering en ervaringen

Door: Mickel en Sandra

01 November 2009 | Nepal, Janakpur

Verslag van 26 oktober 2009

We rijden door prachtige dorpjes, kleine hutjes met golfplaten daken. Ossen voor de schuur, vuurtjes links en rechts. Mensen koken op tandoors ,klei ovens gestookt op hout. Het ruikt lekker naar vuur.
Overal kleine winkelstjes en ze verkopen allemaal hetzelfde. Onverharde stoffige wegen. Vol kuilen en gaten.
Als je achterop zit moet je echt meekijken op de weg om mee te veren of te gaan staan. Ik sta hele stukken omdat ik enorme klappen in mijn rug, nek of hoofd krijg. De motoren met bijrijders hebben een achtersteuntje. Bij mij is hij helemaal naar achteren verbogen en bij Marion zelfs helemaal afgebroken. Onze montuers lassen alles weer aanelkaar.
We stuiten op een rivier. Gaan met 4 motoren tegelijk op een bootje en worden met de stroming mee naar de overkant geroeid. Heel knap werk. Aan de overkant wacht een groep Nepaleese mensen die weer mee terug willen. We moeten lang wachten en maken fot´s vsn de mensen en ze willen ze allemaal zien.
De Nepaleese mensen zijn het wachten gewend. Ze hebben er een dagtaak aan om naar een markt te gaan bijvoorbeeld. Het is altijd wachten op vervoer.

In 3 keer zijn alle motoren over en als we weer willen rijden krijgt Mischa een lekke band . Gelukkig is Pinky mee en hij fikst het snel.
Na een paar minuten stuiten we op een nog bredere rivier. Het hele gebeuren herhaald zich maar nu in 2 keer. Er gaan 7 motoren tegelijk op het bootje. Gaaf.
We komen in een dorpje waar echt nooit toeristen komen. We kopen het winkeltje leeg aan water en koekjes. Er is een vrouwtje wat enorm veel kletst. Ze spreekt aardig Engels en wil mee een paar dorpen verderop. Ze mag bij Daan achterop. Prachtig in Sari in amazone zit achterop de motor.
We rijden een prachtige tocht langs dorpjes en vlaktes en door veel water.
Als Ella vast komt te zitten rijdt Rens net heel diep door het water. Hij wil haar helpen en zijn motor slaat af. Het lukt niet meer om hem aan de praat te krijgen. Er komt een tractor met aanhanger aan en de beste man wil de motor met Pinky wel voor 5000 Rupee naar het volgende dorp brengen.nDat is een heel maand salaris. Uiteindelijk gaat Niels overstag voor 4000 Rupees omdat we zijn hulp echt nodig hebben. Ach geef de man eens ongelijk. Wij zijn in zijn ogen ook heel rijk.
Rens en Mischa rijden nu samen.
We slaan de lunch over. In een dorpje kopen we koekjes en chips. In no time staan er drommen kinderen om ons heen. Heel leuk.

We moeten nog ver rijden door al het op onthoud.
Het laatste stuk op een onverharde weg rijden we in donker.
Wilma is helemaal op en wil in de volgbus. Helaas gaat deze niet snel en na een poos wachten besluit ze toch op de motor mee te gaan.

Reinder gaat er ineens vandoor. Hij rijdt achter een groep motoren aan en Niels moet er achter aan om hem op de halen. Het blijkt dat hij door dat gejakker ook nog eens zijn tas is verloren. Wat een hul is het toch het toch. Niels gaat terug om hem te zoeken, zonder succes.
Helemaal op komen we in Janakpur aan.
Domper, het hotel is heel vies. Dat wordt dus lakenzak en klamboe. Na een laat diner om 22.30 gaan we slapen.

• 31 Oktober 2009 - 20:18

Natasja:

wat een avonturen weer!!! klinkt spannend en gaaf tegelijk. Wat leuk ook de foto's erbij.
    Willeke is nog op en we hebben even samen de foto's gekeken...was even slikken om papa en mama te zien!
    Jullie komen op veel "vieze" plekken terecht lees ik wel. Wat zullen jullie straks weer blij zijn met jullie heerlijke badkamer enzo :-)
    Tot snel.
    liefs natas

• 31 Oktober 2009 - 20:18

Natasja:

ps. weet niet of jullie mijn sms gezien hebben maar heb samen met de meiden een mail met fotos!!!! gestuurd naar jullie Gmail adres!

• 01 November 2009 - 10:47

Annemiek En Peter:

Hoi Mickel en Sandra,
    We hebben door jullie reisverslag weer het Nepal gevoel teruggekregen, wat is het toch een geweldig land.
    Geniet nog van de reisdagen die komen.
    Groetjes

• 01 November 2009 - 11:42

Rein & Hiltje:

Mooi dat het allemaal naar wens gaat,ondangs tegenslagen,Maar dat is voor later ook weer een mooi verhaal.Wat de gaten in de weg betreft hadden jullie weel op de camping kunnen blijven.
    Verder is hier alles prima.Tinie is net nog even bij ons geweest,gezellig koffie gedronken.Natuurlijk over jullie vakantie gesproken.Ik had eerst niet eens gezien dat het mackel was.Zag later pas dat hij iets mist.O ja wij hebben ook een hondje ,een kleine boemer.Hij blijft ook klein en is nu 8 weken.
    Ik heb de prieel dicht gemaakt,zodat hij niet weg kan komen.Verder is hier alles goed,en doen jullie voorzichtig aan.Zo dat jullie allemaal gezond een wel terug komen.Veel liefs en een groet en knuffel van ons.

• 01 November 2009 - 12:22

Cox:

Gaaf al die verhalen, wist niet dat jullie eigenverhaal schreven,zo bijzonder om dat mee te maken. Blijf genieten, ook als het tegenzit!!!
    Tot gauw, doe die meute de groeten.Is Bas alweer beter?
    Knuffels Ad en Cox

• 01 November 2009 - 15:57

Jolanda En Co:

Hoi,
    Fijn om weer wat van jullie te lezen, wat een verhalen!Leuk ook om nu fóto's te zien!Geniet van de resterende dagen,
    liefs van Lot,Juul, Peter en Jolanda

• 01 November 2009 - 16:20

Mam:

Tsjonge, wat maken jullie veel mee. Ik zag al een tijdje geen verslag meer en begon me een beetje zorgen te maken. Ik hoop dat iedereen gezond terugkomt. Het lijkt me allemaal héél spannend, maar ook erg vermoeiend!! Ik doe het jullie niet na.
    Tot gauw en veel liefs!!

• 01 November 2009 - 19:07

Coby En Adrie:

hallo luitjes,

wat ontzettend leuk om zo jullie reis te kunnen volgen.
    geniet er van, en we wachten met spanning julie nieuwe verslag af.
    doe de groetjes aan iedereen daar, en kom allemaal weer veilig en gezond terug!!

adrie, coby, michael en jasper

• 01 November 2009 - 21:09

Alfons:

Echt een filmdecor! Hele mooie foto's. Geeft een indruk van jullie belevenissen. Ben blij dat jullie deze verslagen maken, zodat ik het stukje bij beetje kan volgen. Echt indrukwekkend!

• 02 November 2009 - 18:53

Ankie:

lieve allemaal,
    wat een fantastische belevenissen, ik ben eigenlijk best een beetje jaloers.Heel leuk om jullie even op de foto te zien,hoop jullie veilig weer terug te zien op 15 november.
    Veel groeten voor allemaal. Ankie

• 04 November 2009 - 09:14

Frans En Tiny:

Hardstikke leuk om dit allemaal te lezen, om jaloers te worden. Wij genieten hier in Wateren ook,ook voor ons hier een prachtige vakantie. veel leifs van ons.

• 05 November 2009 - 10:16

Angélique:

Ha collega,
    ik geniet van je verslagen hoor!
    Het lijkt me een geweldige ervaring.
    Je hebt er vast geen spijt van dat jullie gegaan zijn.
    Tot snel!

• 05 November 2009 - 10:27

Carola:

Wat een mooie en indrukwekkende reisverslagen!Petje af hoe jullie met de primitieve omstandigheden omgaan: echt nog niet ziek geweest?? Mickel kan met zijn kapsel in iedergeval geen luis krijgen...Geniet er nog even van en de foto's zie ik ongetijfeld later! Groetjes Carola

• 05 November 2009 - 21:54

Natasja:

hoi avonturiers.... de laatste dagen zijn in gegaan. Maar volgens mij is elke dag weer een hele belevenis daar. Geniet er nog even met volle teugen van!
    liefs natasja en egbert

• 06 November 2009 - 15:24

Mentina:

Jee wat maken jullie wat mee zeg. geweldig om te lezen. ben stiekem wel een beetje jalours hoor. En wij maar hard werken hier in het Schepertje. Hee, geniet er nog lekker van. Groeten Mentina

• 07 November 2009 - 11:18

Rein En Hiltje:

hallo allemaal,de vakantie is bijna ten einde,dat het tot nu toe goed is verlopen ,is al een plus punt.Mischa nog gefeliciteerd met haar verjaardag datum.Hier is verder alles nog uitstekend. We zien jullie binnen kort wel weer,en wensen jullie een mooie terug reis.
    Veel liefs allemaal en groetjes.