Terug naar Siliguri - Reisverslag uit Shiliguri, India van sanmick - WaarBenJij.nu Terug naar Siliguri - Reisverslag uit Shiliguri, India van sanmick - WaarBenJij.nu

Terug naar Siliguri

Door: Mickel en Sandra

30 November -0001 | India, Shiliguri

Verslag van 24 oktober 2009-10-28
Weer vroeg op (6.30 uur)
Na het ontbijt op stap voor een lange motortocht.
We gaan de grens over bij Rangpo en we laten Sikkim achter ons.
Het is een hele mooie tocht. Verhard en onverhard. Kuilen en gaten . Veel en weinig verkeer. Van alles komt voorbij.
We bezoeken een klooster. Er wordt gerenoveerd dus veel beelden zijn afgedekt.
We lunchen in Rangpo. Een lokaal tentje waar we een vegatarische schotel eten, best lekker.
We sluiten de dag af met een spannende tocht in het donker terug naar Siliguri. Sommigen zonder licht, heel erg druk verkeer van lopende mensen, riksja’s, auto’s, vrachtwagens, koeien, geiten, honden, fietsers, etc.
We rijden in colonne. Ella schiet links de verkeerde weg op doordat er een vrachtauto dwars zat. Niels redt de boel weer. Het was erg spannend. Wat een leven hebben die mensen toch. Hoe moeten die kinderen daar opgroeien. Wat een stank van uitlaatgassen!!
We gaan uit eten en Mickel en ik bestellen thaali (schaaltjes met gerechtjes en heerlijk brood). We zijn met 13 man en eten voor toaal 2200 rupee (=35 euro). Dit is wel zonder drank want dat werd niet geserveerd.
Met een riksja terug naar het hotel. Wat moet dat joch zwoegen. Ik voel mij erg bezwaard, wil liever gaan lopen maar wil hem ook niet beledigen. We besluiten hem een flinke fooi te geven. We geven hem 100 rupee en hij is heel erg blij.
We hebben met Willeke, Lisanne en Marieke gebeld. Joepie wat heerlijk om hen te horen. Alles gaat goed met ze. Ma is nu bij ze in Beilen!