Knippen en scheren in Gangtok - Reisverslag uit Gangtok, India van sanmick - WaarBenJij.nu Knippen en scheren in Gangtok - Reisverslag uit Gangtok, India van sanmick - WaarBenJij.nu

Knippen en scheren in Gangtok

Door: Mickel en Sandra

31 Oktober 2009 | India, Gangtok

Verslag van 23 oktober 2009

We verblijven in een prachtig hotel midden in Gangtok. Heerlijke bedden en luxe kamers.
We gaan om 6.00 naar een uitzicht punt om de zonsopkomst te bekijken. We zien de Changchendzodnga. Het is de derde hoogste berg ter wereld (1=Mount Everest en 2=K2)
Onderweg 3 grote gebedsmolens bekeken die worden aangedreven door bergwater.
Om 10.00 vertrekken we naar een klooster in Rumtek. Heel erg mooi. Veel foto’s gemaakt. Helaas alleen buiten. Binnen mocht niet. Bovenin stond een militair met geweer dus ik heb het maar niet geprobeerd.
‘Smiddags gaan we Gangtok in. Heerlijk al die mensen in Sari. Ze zijn zo mooi gekleed!
De jongens laten zich knippen en scheren. Helaas werd bij Mickel direct de tondeuze zonder opzetstuk op zijn hoofd gezet en toen pas werd er gevraagd of dit oke was. Tsja maakt het nu maar af. Hij lijkt nu op een boedistische monnik. We zoeken nog een rood gewaad.
De kapperszaakjes zijn heel erg klein Er worden 4 mannen te gelijk geholpen. Ik wil aan de kant gaan omdat Bastiaan een foto wil maken maar Mickel lag met zijn hoofd naar achteren omdat hij geschoren werd. Ik stootte hem aan en ja hoor een glip in zijn kin. Sorry, sorry, sorry. Met flink alluin worden de bloeding gestelpt .
‘Smiddags heerlijk gewinkeld. Boedah gekocht en kadootjes voor de meisjes.
‘Savonds heerlijk uit eten geweest, lekker buiten op een terras.

• 01 November 2009 - 21:02

Alfons:

Getrouwd zijn met jou, Sandra lijkt toch wel een riskante onderneming? Gelukkig loopt het goed af!