Langste tocht - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Langste tocht - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Langste tocht

Door: Mickel en Sandra

09 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Verslag 07/11/09

We vertrekken om 6.00 naar de grens Nepal/India en verlaten Nepal.
Omdat we een lange dag voor de boeg hebben van zo’n 390 km en het bij de grens lang kan duren nemen we ons ontbijt mee.
In 11/2 uur zijn alle formaliteiten geregeld en krijgen we van de super aardige Nepalese douane mannen citroenthee. We eten ons ontbijtpakketjes en gaan op weg.
We hebben het zwaar. De weg is erg slecht, het is druk en we zijn moe.
Als we in een grote stad rijden wordt Ella door een Jeep van rechts aangereden. Ze valt en bezeert zich heel lelijk aan haar knie. Gelukkig zijn er een aantal van de groep bij en wordt ze opgevangen in een winkeltje. De man is doorgereden. Ella is hier heel erg boos over. De mensen van het winkeltje zeggen: het is maar goed dat hij is doorgereden want iedereen is op de hand van Ella. De man zou worde gelynched door de menigte. Ze rijden kriskars doorelkaar maar aanrijden is uit den boze.
Niels wordt gebeld en rijdt terug. De rest van de groep wacht een eind verderop zonder te weten wat er aan de hand is. Tijdens het wachten komen er weer steeds meer mensen om ons heen staan. Ook komt een jongen op een olifant met een pak takken aaanlopen en bij ins staan. Het is alemaal heel normaal.
Ella gaat verder in de bus en Pinky rijdt op haar motor.
Als we bij een spoorwegovergang komen, gaan de spoorbomen (handmatig dicht) Er komt straks een trein aan! Wat er nog onder door kan gaat nog en pas als de trein er bijna is is iedereen van het spoor af.
Bomen gaan open en dat verkeerd krioelt van beide kanten door elkaar heen zich een wgbanend naar de overkant. Schitterend hoe dat gaat. Het lijkt een chaos maar het gaat heel goed.
Na een inspannende dag komen we in de late schermering aan in Varanasi.
Heerlijk hotel.

• 17 November 2009 - 17:35

Alfons J.:

Als je er aan gewend bent zal het verkeer daar wel meevallen, maar het klinkt super-ingewikkeld. Het lijkt mij een ramp!