Over de grens - Reisverslag uit Kodāri, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu Over de grens - Reisverslag uit Kodāri, Nepal van sanmick - WaarBenJij.nu

Over de grens

Door: Mickel en Sandra

08 November 2009 | Nepal, Kodāri

Verslag van 29/10/09

We rijden over de Mahindra Highway in de richting van Kodari. Dit is de grens tussen Nepal en Tibet.
De motor is weer gerepareerd. Ze laten de zuiger zien: kats doormidden.

Eenmaal onderweg slaat de motor ineens af. Ojee wat nu weer? Gelukkig valt het mee.
Het is een prachtige bochtenweg en we zoefen naar beneden. Ineens gaat Daan vreselijk onderuit. Hij ging over een zwart geblakert stuk afvalt en gleed zo weg. De motor is flink beschadigd en Daan komt er met de schrik vanaf. Alleen een gekneusde duim en enkel. De monteurs blijven achter om de motor te repareren en Daan gaat achterop.
Iedereen rijdt ineens keurig.
Even later komt Hafiz er alweer aan op de motor: klaar!
Als we gaan tanken drinken we een hele slappe bak koffie. Waarschijnlijk gezet door de panty van oma.
We komen aan in het Last Resort. Dit is een geweldig mooie plek die je alleen via een hele lange hangbrug over een kloof kunt berijken.
We krijgen de mogelijkheid om te gaan bugee jumpen of om de Swing te gaan maken vanaf deze hoogste brug ter wereld.
Onder ons 5 dappersten der dapperen: Mischa, Ella, Marion, Daan (met verstuikte duim en enkel) en Niels.
Het gaat super en ze slaken enorme kreten als ze van het plateau afspringen. Het ziet er sensationeel uit.

‘smiddags gaan we met een klein groepje naar de grens overgang met Tibet.
Het is er enorm druk met vrachtwagens die uitgeladen worden met allerhande goederen en mensen die bepakt en bezakt met hun handeltje weer terug naar Nepal lopen.
Wij doen 2 stappen de grens over stiekem welliswaar want er staan Chinese soldaten de wacht te houden en zij zijn niet gespekt van enige vorm van humor. Free Tibet zou het er nog van komen, ooit?

Op de terugweg slaat Mickel zijn motor weer af. Het duurt erg lang voor we hem weer aan de praat hebben. Uiteindelijk de helling afgeduwd, met succes. Hij loopt beroerd.
‘sAvond krijgen we een heerijke massage van een uur.
Last resort is een jungleachtige omgeving met dito dieren. Tijdens het eten rent er een enorme spin onder onze voeten door. Mischa die alles durft gilt het uit en springt bij Rens op de rug!
We slapen in Safaritenten.

• 08 November 2009 - 19:07

Frans En Tiny:

Als wij dit lezen zijn jullie aan het laatste stukje bezig van een waanzinnige mooie reis. Het was leuk om dit vanuit hier mee te beleven, goede en veilige terugreis,groetjes en knuffels voor jullie allen.

• 09 November 2009 - 16:06

Alfons:

Tjsa, echt een deja-vu gevoel bij dit verhaal. Zouden Sandra en de rest van de groep alles van het vorige verhaal nog een keer hebben gedaan???