Tibetaanse invloeden - Reisverslag uit Darjeeling, India van sanmick - WaarBenJij.nu Tibetaanse invloeden - Reisverslag uit Darjeeling, India van sanmick - WaarBenJij.nu

Tibetaanse invloeden

Door: Sandra en Mickel

24 Oktober 2009 | India, Darjeeling

Verslag van 20-10-09

We vertrekken naar Darjeeling. Eindeloze theevelden, prachtige dorpjes, mooie mensen. Ze komen allemaal op je af als we stoppen. Het is geweldig. Na een drankje op een dorpspleintje wil Niels proberen de rivier over te steken. We moeten een heel steil paadje af. Iedereen doet het goed. Helaas is de stroming in de rivier te sterk en moeten we weer terug via dezelfde weg.

Het is 35 graden en het is bloedheet in onze motorkleding. We komen alsmaar hoger en daardoor koelt het af. Heerlijk.

We lunchen in een lokaal tentje, en eten Talis. Het is een rond dienblad met diverse gerechten.

Lekker goor toilet, maar..... we hebben dettoldoekjes!!

In Darjeeling een prachtig Tibetaans hotel. Veel hout en sfeervol.

Even de douchekop gerepareerd (zat vol kalk!) en we konden weer heerlijk douchen!

Na het eten gingen we naar de stad maar alle winkeltjes waren al dicht.
Er was nog 1 tassen winkel open en daar heeft Sandra 2 tassen gekocht
Als de vrouw haar spulletjes weer opruimd om naar huis te gaan draagt ze een pak van wel 40kg op haar rug!!

De eigenaresse van het hotel heeft boven in het hotel waar ze wonen een Tibetaanse gebedsruimte. We worden uitgenodigd om dit te komen bekijken.
De ouders van deze vrouw komen uit Tibet. Zelf is ze er nog nooit geweest. Maar ze doet er alles aan om het Tibetaanse door te geven aan anderen. Als ze naar Tibet zou gaan moet ze een Chinees paspoort aanvragen en dat wil ze niet. De Chinezen onderdrukken de Tibetanen enorm.

• 24 Oktober 2009 - 18:45

Eg, Natas En Joyce:

hey luitjes, klinkt leuk allemaal. Zullen we jullie aflossen? wij houden ook wel van darjeeling thee.
    Tassen??? waar moet je die nog laten? haha
    Nou niet vergeten veel foto's te maken he!
    lekker genieten en voorzichtig rijden. Ook de groetjes aan dicky, wilma, micha en rens.

liefs van ons.

• 25 Oktober 2009 - 11:35

Jolanda&co:

Handig die tassen, kan je mooi veel thee in meenemen! Het is wel stil in huis nu, met maar 2 meisjes.....
    Hoe smaakt het Thais eten?

Doe voorzichtig met elkaar en de motoren, liefs Jolanda

• 25 Oktober 2009 - 20:01

Andries Miriam 25/10:

klinkt goed allemaal!
    Willeke, Lisanne en Marieke zijn vanavond voor het eerst bij ons. Het is nu 21.00 uur en ze liggen allemaal heerlijk te slapen. We zijn benieuwd naar jullie verdere reisverslag en uiteraard laten wij ook snel weer een berichtje achter met dingen over de kindjes.

liefs van andries,miriam en alle kids

• 26 Oktober 2009 - 09:38

Mam:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ben benieuwd naar het volgende verslag vanuit Nepal.
    Het weekend is goed verlopen. We hebben het met elkaar heel gezellig gehad. Ze zijn nu veilig bij Andries en Miriam en op dit moment lekker weer naar school.
    Liefs en groetjes aan allemaal.
    Mam

• 26 Oktober 2009 - 18:19

Alfons:

Leuk, tasjes! En voor plaatselijke valuta natuurlijk. Goedkoper kan denk ik niet? Waren er ook artikelen voor mannen, Mickel?

• 27 Oktober 2009 - 02:21

Ida En Bionda:

Hey die Sandra.....
    we hebben even je verhalen gelezen, we zitten in de nachtdienst...spannend allemaal hoor! Zeg, geniet ervan en we blijven je volgen....
    Groetjes!

• 27 Oktober 2009 - 19:59

Marcel, Annet + Kids:

Mickel houd jij m'n tassie ff vast.. want die goser wil met me dansen!

Alles goed? Leuk om mee te kunnen lezen! Goed om te horen dat jullie het fijn hebben. En heb je het huilkwartiertje nog nodig? Of is het alleen maar genieten? We hopen het laatste!
    groetjes, marcel, annet &
    kids

• 29 Oktober 2009 - 17:41

Chris:

Tip, je kan al wat bagage vooruit sturen met de post. Vergeet vooral mijn kadoo s niet. Bijvoorbeeld een leuke tibetaanse loser of zo.

• 29 Oktober 2009 - 20:14

Marcel:

Klinkt allemaal heel avontuurlijk hoor. Ik heb gehoord dat je in Drente ook heel mooie motortochten kunt maken. En hier in de wildernis van de veluwe kun je ook veel beleven.. met snel stromende rivieren en overstekend wild en veel hout. Gore toiletten zijn hier op de stations te vinden en leuke mensen in Ede. Kortom ik ben wel een beetje jaloers op jullie.....