De eerste proefrit. - Reisverslag uit Shiliguri, India van sanmick - WaarBenJij.nu De eerste proefrit. - Reisverslag uit Shiliguri, India van sanmick - WaarBenJij.nu

De eerste proefrit.

Door: Mickel & Sandra

24 Oktober 2009 | India, Shiliguri

Nou nou we zijn er. Na een lange reis via Parijs en Delhi nog een binnenlandse vlucht met tussenstop. Gave piloot met tulband. Wij als enige Europeanen in een vliegtuig vol Indiërs. In Bagdogra worden we ontvangen door onze reisleider Niels. Er zijn ook mannetjes om onze bagage van de band te halen en naar het busje te brengen. Wat een luxe. Het kost 100 Roepee (1,50 Euro). Het is warm, ongeveer 35 graden. We maken kennis met onze monteurs Pinky en Dilip. Pinky is een Sikh. Gave kerel met tulband. Niels is op de motor omdat er niet genoeg plaats is in de bus. Er moet ook nog iemand achterop. Marion wil graag mee.

Onderweg naar het hotel begint het echte India tot ons door te dringen. Overal vrachtwagens, bussen, fietsen en mensen die karren voorttrekken.

Het hotel is prima. De bagage wordt door het personeel naar de kamers gebracht voor 20 roepee.

Voor het eten de motoren gekregen. En gelijk een proefrit gemaakt door Siliguri omdat het schakelen iets anders gaat dan in Nederland en omdat we links moeten rijden. Wat een drukte, gekte, toeterende en knipperende auto's, fietsen, riksjas, vrachtwagens etc. Mensen lopen met van alles op hun hoofd en sjouwen zware pakken op hun rug met een band om hun hoofd. Taaie tanige mensen, prachtige vrouwen. Waardig en mooi gekleed. Overal kraampjes of gewoon op de grond. Houtbewerking, fruit, kokosnoten, limoenen, allerlei etenswaar, veel mensen, verkeer, lawaai en uitlaatgassen. En wij rijden er dwars doorheen. We kijken onze ogen uit, en kunnen het nauwelijks bevatten. Het is prachtig.

Na deze geweldige ervaring hebben we heel lekker Indisch gegeten in het hotel. Niels is een echte India liefhebber en weet heel veel te vertellen. Ook weet hij goed wat lekkere gerechten zijn.

Het advies is om vegetarisch te eten. Als je weet hoe het vlees meestal in de winkeltjes hangt dan begrijp je dat je er makkelijk ziek van kan worden.

Na bijna 36 uur op te zijn geweest, duiken we ons bed in. Er lopen wat kleine beestjes over het laken. Ieks, luizen? Nee. We vegen ze gewoon weg. Okay, niet zeuren, lakenzak er over en slapen. Goed zo San!

• 26 Oktober 2009 - 18:15

Alfons:

Wat een land. Op tv vaak gezien en jullie zijn er dan nu onderdeel van! Een belevenis die je niet snel zal vergeten lijkt mij.
    En na 36 uur relativeer je bijna alles denk ik.

Groetjes!

• 29 Oktober 2009 - 17:53

Lianne:

Hey sandra!

Had je nu toch je klamboe maar meegenomen he?! ;-) Al die enge "beestjes" Grapje hoor! Volgens mij hebben jullie het super naar je zin. Ben blij voor je! Geniet er lekker van en tot over een paar weekjes.

Groetjes Lianne